Jednoduché konverzační rozhraní může být v případě webových stránek se složitější strukturou vhodnou alternativou ke konvenčnímu řešení navigace a způsobu orientace v rámci obsahu stránek. Chatbot @stunome především slouží k usnadnění orientace uživatele na webových stránkách oboru Studia nových médií. Uživatel je prostřednictvím textového rozhraní schopen získat informace charakteru FAQ, což výrazně snižuje dobu potřebnou k nalezení požadované informace.

 

chatbot_1
Identita chatbota je postavena na propojení ikonky lva s typickými rysy novomediálního teoretika Lva Manoviche.

 

Z uživatelského výzkumu webu oboru z roku 2016, který byl realizován v rámci redesignu webu, si tým nejprve vytipoval témata, která jsou studenty, uchazeči o studium a v neposlední řadě přáteli oboru na webu nejčastěji hledána a těm také chatbota přizpůsoboval. Finální konverzační okruhy a témata, na která chatbot umí reagovat se týkají FAQ, školního harmonogramu, přijímacího řízení, státnicí, diplomových prácí, Erasmu, jazyků, studijního plánu a lidí na oboru. Tým Lukáše si nejen zmapoval tematické okruhy a k nim připravil relevantní obsah, ale dal také vzniknout vizuální identitě chatbota, nastavil tonalitu komunikace a v neposlední řadě prošel nelehkým hledáním vhodného technického řešení a nasazování chatbota na webové stránky oboru. Chatbot rozpozná přes 250 klíčových slov a patternů. Otázky jsou definované pomocí regulárních výrazů, aby byl chatbot flexibilnější a dokázal odpovědět například na variantu otázky “Jaký je rozvrh?”, stejně tak jako na “Kde najdu aktuální rozvrh?”. Obdobně si poradí například i s diakritikou či její absencí. Aktuálně se odešle pomocí Chatbota průměrně okolo 1000 zpráv měsíčně.

 

 Prohlédněte si jednoduchý screencast chatbota.

 

Zajímá tě naše závěrečná prezentace?